Una dintre cele mai populare si necesare minerale este calciul, necesar pentru oase si dinti puternici. Ni se spune să consumam cantitati crescute de calciu din dieta sau ca un supliment alimentar pentru a preveni osteoporoza şi pentru eliminarea crampelor musculare in timpul menstruatiei sau supra-exercitarii. Cu toate acestea, numai un aport de calciu nu este suficient. Fără magneziu, calciu nu pot fi pe deplin utilizat, şi pot apărea probleme de absorptie care duc la artrita, osteoporoza, crampe menstruale si la unele simptome premenstruale.

Poate cel mai important motiv pentru sindromul de malabsorbţie de calciu atât de comun astăzi se datorează unei discrepanţe între ceea ce mâncăm şi cum digeram si absorbim nutrientii din alimente. Dietele noastre de astăzi sunt foarte diferite de cele ale strămoşilor noştri, deşi corpurile rămân similare.

Cu mii de ani în urmă, strămoşii noştri au mancat alimente bogate în magneziu şi scăzute în calciu. Deoarece livrările de calciu au fost puţine şi necesitatea de acest mineral vital a fost mare, aceasta a fost efectiv stocat de organism. Magneziul, pe de altă parte, a fost abundent şi uşor disponibile, în formă de nuci, seminte, cereale, legume şi nu a fost nevoie să fie stocate intern.

Corpurile noastre păstrează încă rezerve de calciu şi magneziu, deşi nu avem tendinta de a manca produse lactate mult mai mult decât strămoşii noştri. În plus, consumul dezahăr si de alcool este mai mare decât a lor, iar acesti doi factori cresc excretia de magneziu prin urină. Cerealele noastre, initial bogate in magneziu, au fost rafinate, ceea ce înseamnă că nutrienţii se pierd în procesul de rafinare. Calitatea solului nostru s-a deteriorat, de asemenea, ca urmare a utilizării de îngrăşăminte care conţin cantităţi mari de potasiu, un antagonist de magneziu. Acest lucru duce la alimente mai scăzute în magneziu decât oricând înainte.

Artrita si osteoporoza

Două probleme majore de sănătate, artrita si osteoporoza, pot fi cauzate intr-o anume masura de o deficienta de magneziu. Cand ne gandim la modul în care este absorbit calciul aceste probleme devin mai uşor de înţeles, şi de multe ori pot fi controlate prin dietă.

Magneziul este necesar pentru absorbtia calciului. Fără suficient magneziu, calciul se pot colecta în ţesuturile moi şi produce un tip de artrita. Aportul de calciu şi magneziu excesiv cat si cel insuficient poate contribui la aceste boli. Magneziu luat in doze corespunzatoare poate rezolva problema deficitului de calciu.

Atunci când este nivelu de calciu din sange este ridicat, se stimuleaza secretia unui hormon numit calcitonina şi se suprimă secreţia hormonului paratiroidian (PTH). Acesti hormoni regleaza nivelul de calciu din oasele noastre şi ţesuturilor moi, şi sunt, prin urmare, legate direct de atât de osteoporoza cat si de artrita. PTH atrage calciul din oase şi il depoziteaza in ţesuturile moi, în timp ce calcitonina creste nivelul de calciu din oase şi previne absorbitia sa în ţesuturile moi. Cantităţi suficiente de magneziu determina acest echilibru delicat şi important.

Deoarece magneziu suprima PTH şi stimulează calcitonina, ajută la depunerea de calciu în oase, previne osteoporoza şi ajută la eliminarea unor forme de artrita. Un deficit de magneziu va împiedica această acţiune chimică la care are loc in corpurile noastre, şi nici o cantitate de calciu se poate corecta. În timp ce magneziu ajuta organismul sa absoarba şi sa reţina calciu, prea mult calciu, împiedică absorbtia de magneziu. Deci, aportul în cantităţi mari de calciu fara magneziu adecvat poate crea fie malabsorbtie sau un deficit de magneziu. Indiferent de situatie, numai magneziul este cel care poate rupe ciclul.

O dieta bogata in magneziu poate fi de ajutor atât pentru artrită cat şi pentru prevenirea osteoporozei. Aceasta include nuci, cereale integrale cum ar fi orez brun, mei, hrisca (kasha), grau, secară şi legume, inclusiv linte, mazare şi fasole. O portie de cereale integrale sau pâine dimineata, o ceasca de supa de fasole la pranz, o gustare de cateva nuci, şi servirea de orez brun, mei sau hrişcă la cina ar trebui să contribuie la creşterea nivelului de magneziu, atunci când se suspectează o deficienţă.

În acelaşi timp, zahar rafinat si alcool ar trebui să fie reduse, şi se elimină atunci când este posibil pentru a preveni eliminarea magneziului în cantităţi mari prin urină. de asemenea, ar trebui să se re-evalueze cantitatea de produse lactate din dieta. În cazul în care disproporţia este mare, aceste elimente se reduc sau se elimina temporar până cand unele dintre simptomele sunt atenuate, sau până când un echilibru a fost realizat prin includerea de cereale integrale si leguminoase. Dietele orientale şi indiene contin produse lactate puţine sau deloc, insa artrita si osteoporoza nu sunt probleme majore de sănătate ale acestor populatii. Alimentele lor constau în principal din legume verzi, cereale, tofu, si fructe de mare, şi sunt de două ori mai bogate in magneziu decat dietele noastre.

Calciu determina contractia muschilor, în timp ce magneziu ii ajută să se relaxeze. Când se ia calciu pentru crampe menstrualem magneziul din celule este eliberat si devine mult mai disponibil pentru utilizare imediată. Cu toate acestea, in acest mod organismul se epuizează de magneziu şi se asigură că problema se va repeta, cu excepţia cazului în care se adauga in dieta un aport suficient de magneziu. Suplimentarea cu calciu oferă un ajutor temporar pentru crampele menstruale.

O dieta bogata în produse lactate şi scăzuta în cereale integrale poate duce la un exces de calciu în ţesuturi şi un deficit de magneziu. Sursa de crampe menstruale poate proveni de la consumul de prea multa branza, iaurt, inghetata sau lapte, combinat cu o cantitate insuficienta de cereale integrale si fasole. Sau ar putea proveni de la suplimentarea cu prea mult calciu, fără suficient magneziu. Modificarea dietei şi creşterea suplimentarii cu magneziu poate ajuta la eliminarea crampelor menstruale.

Alimente bogate in magneziu sunt nucile (in special migdale si caju), cereale integrale, fructe de mare, legume şi tofu (inclusiv). Consumati mai multe dintre acestea, reducând în acelaşi timp zahărul şi alcoolul, care cresc excreţia de magneziu. Nu treceti cu vederea alte vitamine sau minerale, deoarece toate lucreaza împreună pentru a vă furniza cu nutrientii de  care aveţi nevoie. Şi, nu in ultimul rand, consultaţi-va cu medicul dumneavoastră cu privire la toţi nutrienţii înainte de a-i incerca.

Calciu si Magneziu – Strong Bones

 

În ceea ce priveşte cuvantul înfricoşător “cancer”, vestea bună este că nu trebuie să aşteptam pur şi simplu în speranţa că nu ne afectează pe noi şi pe cei dragi. Potrivit oamenilor de ştiinţă din Marea Britanie, eficienta prevenirii canceruluiîncepe cu alimentele de pe farfurie. Jurnalul Britanic de Cancer aduce vesti optimiste pentru vegani. Oamenii de stiinta britanici au studiat dieta a peste 61000 de bărbaţi şi femei, timp de 12 ani. La sfârşitul celor 12 ani, oamenii de stiinta au inregistrat cati subiecti au dezvoltat tipuri de cancer de stomac, de vezica urinara, cancerovarian si limfatic, în cele trei categorii de alimentare revizuite: vegetarian, pescetarian şi omnivor. Pentru fiecare tip de cancer testat, veganii au dezvoltat un număr semnificativ mai mic de cazuri decat mancatorii de carne. Institutul National de Cancer estimează că în prezent riscul de cancer la stomac este de 1 la 113 persoane. 2,41% din barbatii si femeile nascute in aceasta perioada se pot aştepta sa fie diagnosticate cu cancer de vezica urinara in timpul vietii lor. Acest procent inseamna 1 caz la 41 de persoane. Aproape 71 de mii de barbati americani şi femei sunt diagnosticate anual cu cancer de vezica urinara si peste 14.000 din aceste cazuri de cancer de vezica urinara se dovedesc fatale. Un procent de 1,4% din femeile născute în prezent se poate aştepta la un diagnostic de cancer ovarian in timpul vietii lor. Institutul National de Cancer estimează că mai mult de 21.000 de femei vor fi diagnosticate cu cancer ovarian şi peste 14.000 de femei vor muri de cancer ovarian în urmatorul an. Potrivit Asociatiei Americane de Dieta(ADA), dietele vegane sunt asociate cu mai puţine cazuri de cancer, precum şi mai puţine cazuri de diabet zaharat de tip II, hipertensiune arteriala, colesterol ridicat, obezitate, precum si de moarte provocata de atacuri de cord. Unele substanţe nutritive pe care ADA le considera derosebit  de sanatoase sunt fibrele si fotchimicalele  continute de fructe,  legume, nuci si produse din soia.

Aspecte importante in prevenirea cancerului de vezica

Cel mai important aspect este cunoasterea factorilor cauzatori de cancer si impiedicarea acestora. Prevenirea cancerului nu este atat de grea precum majoritatea oamenilor cred. Cu unele modificări în stilul de viaţă şi îmbunătăţirea unor anumite aspecte, se poate reduce riscul de cancer. Aici sunt unele măsuri preventive pentru cancer, care vor servi ca prima linie de apărare împotriva acestei boli care pune viata în pericol:

1. Evitaţi fumatul, atata cel activ cat si cel pasiv. Fumatul este unul dintre factorii de risc cei mai semnificativi pentru cancer care pot fi evitati. Această activitate reprezintă un pericol nu numai pentru cancerul pulmonar, ci este, de asemenea, asociat cu mai multe tipuri de cancer, cum ar fi cel de vezica urinara, col uterin, esofag, rinichi, gura, pancreas, gâtului şi laringe.

2. Consumati o dieta sanatoasa, bogata în alimente ecologice. Produsele chimice utilizate în produsele alimentare, cum ar fi conservanţii au fost asociate cu dezvoltarea anumitor tipuri de cancer. Mai mult decât atât, multe fructe si legume contin substante nutritive, cum ar fi vitaminele A, C, şi E, seleniu si zinc, despre care se spune că sunt antioxidanti care pot ajuta la reducerea daunelor cauzate de formarea radicalilor liberi în organism. Antioxidantii sunt, de asemenea, eficienti în repararea celulelor deteriorate si prevenirea cancerului.

3. Limitati consumul de grăsimi animale şi de carne roşie. O dieta bogata in carne rosie si grasimi animale pot creste riscul pentru unele tipuri de cancer, in special cancerul de colon. Acest tip de dieta poate contribui, de asemenea, la obezitate, care este, de asemenea, un factor de risc pentru cancer.

4. Efectuati exercitii regulate. Un exerciţiu consecvent de 30 de minute in fiecare zi poate ajuta la prevenirea cancerului. Acest lucru se datorează faptului că supraponderalitatea sau obezitatea pot contribui la cancerul de colon, esofag, rinichi, stomac, uter, san si vezica. Cancerul este o boală îngrozitoare pe care nimeni nu vrea să aibă.

Daca oamenii ar fi mai atenţi cu modul în care îşi trăiesc viaţa şi in alegerile pe care le fac în ceea ce priveşte produsele alimentare, obiceiurile şi stilul de viaţă, cancerul ar putea fi prevenit mai eficient.

Remediu naturist cancer de vezica

 

Atunci cand un copil suferă de constipaţie, pentru el acest lucrur poate fi o experienţă mizerabilă. Constipatia este o afecţiune în care există o mişcare improprie a intestinelor. Când un copil este capabil să treacă o mişcare intestinala, scaunul este de obicei uscat si greu. Într-o mişcare normală scaunul este în general moale şi nu există nici o durere atunci când se produce excretia.

Din momentul în care produsul alimentar este consumat şi pana atunci când acesta devine un produs de deşeuri, sistemul digestiv este responsabil pentru acest proces. Atunci când mâncam alimente sau bem orice lichide, toate acestea ajung in stomac. Odată ajunse in stomac acidul se ocupa de descompunerea lor, dupa care sunt transportate prin intestinele mai mici catre intestinul gros.

În ultima etapă a sistemului digestiv, alimentele, care acum sunt considerate deşeuri, vor fi eliminate in final prin anus.  În timp ce procesul digestiv se întâmplă, substanţele nutritive şi apa vor fi absorbite de către organism şi tot ceea ce este lasat este considerat deşeu. Din diverse motive, consistenta scaunelor poatre deveni prea dura, iar la copii este o senzatie mult mai incofortabila decat la adulti. Atunci când copilul face efortul de a trece scaunul, experienta poate fi dureroasa.

Constipatia este o condiţie comună la copii. Aproape întotdeauna are un caracter temporar şi poate fi cauzata de schimbarile de dieta, de formarea prematură pentru folosirea olitei sau activităţii fizice insuficiente. Constipaţia tranzitorie rareori reprezinta o problemă serioasă, insa constipatia cronica poate duce la fisuri anale, afectarea şi reţinerea scaunului. Din acest motiv, constipaţia la copii care durează mai mult de câteva zile necesita tratament. Pentru constipaţia severă sau cronică pot fi necesare laxative, insa cazurile usoare pot fi tratate in mod eficient cu ajutorul remediilor naturiste la domiciliu.

De ce copiii sunt mai predispusi la constipatie?

Datorita tehnologiei avansate, copiii sunt în mod constant mai putin activi. Acestia isi ocupa timpul cu jocurile video şi mănâncă junk food mai des decât este nevoie, si ies mai rar afara pentru a se juca. Copiilor care sufera de ADHD li se prescriu medicamente care pot provoca, de asemenea, constipatie. Medicamentele nu sunt singurele vinovate ; acesti copii sunt mai expusi riscului de a obţine constipatie.

Un si mai mare vinovat  pentru constipatie este stresul. Aceasta stare ar trebui să fie evitată ori de câte ori este posibil.

Schimbarile de dieta

Schimbarile de dieta sunt, uneori, tot ce este necesar pentru a trata constipatia la copii. O dieta bogata in fibre poate reduce constipatia prin încărcarea şi înmuierea scaunului. Surse bune de fibre alimentare includ cerealele integrale, fasolea, fructele, legumele si nucile. Se recomanda reducerea cantitatii de alimente procesate in dieta copilului. Pâinea alba, bananele si orezul alb sunt alimente constipante care ar trebui să fie evitate.

Dulciuri amestecate cu lapte

O lingurita de sirop de porumb adaugat într-un pahar cu apa, lapte sau formula ajuta la ameliorarea constipatiei la copii. Adaugati o lingurita de miere la o cana de apa sau suc pentru un efect similar. Dulceata din sirop aduce apa in intestin pentru a inmuia scaunul.

Fluidele

Incurajati-va copilul sa bea multe lichide, mai ales apă, atunci când este constipat. Lichidele suplimentare pot ajuta la înmuierea scaunului, ceea ce face mai uşor pentru copil sa aiba un scaun.
Laptele se consuma cu precauţie atunci când copilul este constipat, deoarece unii copii devin constipati de la consumul de prea mult lapte.

Obţineţi o rutină zilnica

Mulţi copii sunt constipati deoarece acestia sunt prea ocupati de alte activitati pentru a avea un scaun. Statul pe toaletă timp de aproximativ 10 – 30 de minute după fiecare masă încurajează bunele obiceiuri intestinale.

Remediu naturist constipatie copii