Exista mai multe mituri referitoare la pierderea parului, unele grave, iar altele nu atât de grave. Aceste mituri includ :

1. Modelul de chelie masculina (ca şi modelul feminin de chelie), este mostenit din partea familiei mamei: Acest lucru nu este adevarat, deoarece ca au fost efectuate studii, care sugerează în mod concludent că aceasta conditie poate veni de la oricare parte a familiei.

2. Taierea parului poate face ca acesta să crească mai repede şi mai puternic. Cand parul creste mai lung, acesta este purtat în jos de uzura normală şi, ca atare, devine uşor mai subţire în diametru. Tăierea părului se se face de acolo de unde există mai puţina uzura şi ulterior, firul de par este usor mai gros, dând impresia că tăierea părului il face mai gros. Aceasta nu va creşte mai repede, de asemenea, dearece parul creste aproape o jumatate de centimetru pe lună, indiferent dacă este tăiat sau nu.

3. Purtatul unei pălării poate provoca pierderea parului. Acest lucru se poate întâmpla numai în cazul în care pălăria este exagerat de stransa sau exercita o tragere a parului ; in acest caz poate avea un anumit efect asupra pierderii părului. Cu toate acestea, purtatul unei pălării in mod obisnuit nu poate provoca pierderea parului.

4. Uscarea parului cu prosopul va face ca parul sa cada mai repede. Aceast lucru se poate întâmpla numai dacă părul avea de and să cadă oricum, însă aceasta practica nu duce la promovarea pierderii suplimentare a parului.

5. Frecarea de curry pe cap va ajuta la impiedicarea pierderii parului. Nu numai ca nu va funcţiona, dar ulterior probabil va lasa si un miros neplacut.

6. Capetele despicate pot fi reparate. Acest lucru nu este adevarat. Capetele  despicate nu pot fi reparate şi ar trebui să fie tăiate imediat pentru a evita o mai mare divizare a lor.

7. Statul in cap, sau atârnatul cu capul în jos va creşte fluxul de sânge la cap şi va  reduce caderea parului. Este adevărat că statul in acestepozitii va creşte fluxul de sânge la cap, insa nu va avea niciun efect pozitiv in ceea ce priveste caderea parului.

Calitatea vieţii şi aspectele psihologice

Părul constituie o parte integrantă a eului şi identitatii noastre, iar pierderea sa poate provoca o gamă largă de probleme psihologice legate de identitatea noastră. Alopecia în sine are puţine efecte nocive din punct de vedere fizic, insa aceasta poate duce la probleme, cum ar fi un nivel ridicat de anxietate, fobie sociala, tulburare paranoidă şi episoade depresive grave. Radul de alopecie este unul dintre indicatorii in ceea ce priveste severitatea stresului psihologic.

Există o legătură importantă între păr şi identitate, mai ales pentru femei. Feminitatea, sexualitatea, atractivitateaa şi personalitatea sunt legate simbolic de părul unei femei, iar pierderea parului poate afecta grav stima de sine si imaginea corpului. Hunt et al (2005) a declarat ca aproximativ 40% din femeile cu alopecie au avut probleme maritale, în timp ce aproximativ 63% susţin că au avut probleme legate de carieră.

Probleme psihologice pot fi, de asemenea, experimentate de copiii afectaţi de alopecie.

Managementul alopeciei

Alopecia poate fi administrata în moduri diferite, în funcţie de tipul şi severitatea sa. Diversele metode de management includ :

1. Tratament medical care implica utilizarea solutiei de minoxidil, finasterid oral, spironolactona şi anti-androgeni pentru alopecia androgenetica. Tipul de tratament si doza poate varia în funcţie de sex şi vârstă (de exemplu, adulţi sau copii).

2. Tratamentul medical care implica utilizarea agenţilor de imunomodulare pentru alopecia areata.

3. Pentru pierderea parului cauzata de efluviu telogen, cauza principala este de obicei tratata mai intai.

4. Alopecia cicatrizanta reuseste uneori sa fie tratata prin utilizarea de hidroxiclorochina, imunomodulatori topici (de exemplu, tacrolimus şi pimecrolimus), micofenolatul de mofetil, ciclosporină şi isotretinoin, pentru a menţiona câteva.

5. Cand pierderea parului este extinsă, pot fi purtate peruci, si există, de asemenea, opţiunea de transplant de par (folosind minigrefe).

6. Pentru a reduce riscul de alopecie traumatica, tehnicile pentru îngrijirea părului ar trebui sa fie utilizate cu prudenta ţinând cont de sensibilitatea de la nivelul scalpului si foliculii de par. Întreruperea practicilor de styling poate duce la o reducere a pierderii parului si o crestere partiala a parului. Re-cresterea completa a parului este posibilă în cazul în care pierderea parului este gestionata devreme.

7. Utilizarea de fototerapie cu laser este non-toxica, în condiţii de siguranţă şi poate fi utilizata la domiciliu.

8. Acordarea unei griji deosebite in ceea ce priveste dieta si aportul nutritional. Exista numeroase suplimente nutritionale care pot fi de ajutor in prevenirea caderii parului. Lipsa de vitamine B este unul dintre motivele pentru care adesea ne confruntam cu probleme ale scalpului precum matreata si caderea parului, dar si cu o piele sensibila in general. Meaga B-Complex poate fi de mare ajutor in acest caz.

Tratament naturist caderea parului

 

Cataracta este una dintre conditiile cele mai comune care afectează viderea persoanelor în vârstă. De fapt, conditia este atât de comuna, incat mai mult de jumatate dintre pacientii in varsta au avut o operatie de extirpare a cataractei sau se pregătesc pentru aceasta. Acest fel de cataracta legata de varsta, numita cataracta primara, este cel mai frecvent intalnit, dar mai sunt si altele, inclusiv cataracta secundara, cataracta traumatica, cataracta congenitala si cataracta provocata de radiatii. Deoarece unele dintre aceste forme nu pot fi prevenite, ne vom concentra asupra cataractei primare şi modalităţile pe care le potem adopta pentru a incetini decursul acestei afectiuni cât mai mult posibil.

Dieta, stresul oxidativ si cataracta

Stresul oxidativ rezulta atunci când există un dezechilibru între radicalii liberi nocivi care invadeaza corpul si antioxidantii care ii menţin sub control. Radicalii liberi sunt atomi sau grupuri de atomi (molecule), extrem de reactivi cu alţi atomi si molecule, deoarece au electroni nepereche.

În organism un radical liber, de obicei, este o molecula de oxigen care se auto-stabilizează prin luarea unui electron de la o alta molecula, care, la rândul său, încearcă să ia un electron de la o alta molecula, şi aşa mai departe.

Radicalii liberi deterioreaza organismul prin furarea de electroni din celulele sănătoase ale organelor şi ale altor ţesuturi. Acest proces de a fura electroni din celulele sanatoase se numeste oxidare.

În ochi, procesul de oxidare afecteaza proteinele ​​şi grăsimile în cristalin în măsura în care aceasta devine deteriorat şi tulbur, creând o cataractă. Prevenirea radicalilor liberi cu alimente sanatoase, in special cele care conţin antioxidanţi, poate ajuta la încetinirea acestui proces.

Radicalii liberi, care ne afecta ochii şi restul corpului pot proveni de la consumul de alimente nesănătoase, expunerea la substanţe chimice sau poluare, fumat şi radiaţii ultraviolete. Unii radicalii liberi apar din metabolismul normal de zi cu zi, ceea ce înseamnă ca inclusiv oameni care nu au aceşti factori de risc au nevoie de antioxidanti gasiti in alimente sanatoase.

Alimente necesare pentru prevenirea cataractei

Consumul de alimente potrivite poate reduce sansa de a face cataracta si poate incetini progresia acesteia. Acestea includ:

• Alimentele bogate în vitaminele A şi C, cum ar fi caise, morcovi, spanac, căpşuni şi roşii. Este indicat sa se consume o mulţime de fructe şi legume viu colorate, deoarece acestea contin antioxidanti, care lupta cu radicalii liberi.

• Vitamina E din surse naturale va reduce riscul de cataracta la jumatate. Cele mai bune surse includ germeni de grau, paine din cereale integrale, orez brun şi alte seminţe, nuci şi cereale. Vitamina E este, de asemenea, gasita in uleiul de rapita.

• Asigurarea unui aport mare de vitamine B: niacina, tiamina si riboflavina. Cele mai bune surse pentru acestea includ cereale fortificate şi ciupercile.

• Deficitul de proteine creste riscul de cataracta, deci este nevoie de o cantitate sufcienta de acesti nutrienti în dieta. Cele mai bune surse de proteine ​​sunt peştele, pieptul de curcan sau de pui şi produsele lactate cu cantitati mici de grăsime. În plus, mazarea, orezul şi alte leguminoasele sunt surse excelente de proteine.

Alimente catre trebuie evitate

• Grasimile saturate sunt numarul 1 pe lista de lucruri catre trebuie evitate atunci când se doreste prevenirea cataractei. Surse de grasimi saturate includ untul, untura si uleiul de nuca de cocos.

• Sarea este o problemă, şi ar trebui să fie redusa cât mai mult posibil. Ca un substitut, se pot incerca condimente alimentare din plante, cum ar fi curcuma, care este populara în preparatele indiene.

Este important sa se tina cont de faptul că există o serie de afecţiuni oculare, iar dacă se întâmplă să apara o problemă gravă cu vederea este nevoie de vizita la medic.

Diversi antioxidanti pot fi de ajutor în prevenirea sau reducerea riscului de formare a cataractei. Unii pot chiar ajuta la imbunatatirea vederii, în anumite cazuri.

- Luteina este de ajutor în încetinirea procesului de formare a cataractei. Luteina este un carotenoid gasit în legume cu frunze verzi, cum ar fi varza şi spanacul, şi este de asemenea disponibila ca un supliment.

- Acidul Alpha Lipoic este un antioxidant puternic şi util pentru cei cu diabet zaharat.

- Coenzima Q10 previne moartea celulelor umane epiteliale de la nivelul cristalinului indusa de lumina prin reducerea stresului oxidativ şi stabilizarea raportului BAX / Bcl-2.

- Vitaminele C ar putea fi de ajutor, dar nu există nici un motiv pentru a lua doze mari.

- Vitamina E ar putea fi de ajutor.

- Curcumina are abilităţi antioxidante puternice.

- Radacina de ghimbir reduce riscul de cataracta în studiile efectuate la rozătoare.

- Seleniul a fost legat de un risc redus de cataractă. Seleniul activeaza enzima antioxidanta glutation peroxidaza si protejeaza membranelor celulare impotriva daunelor oxidative. O doza de 100 mcg pe zi pare a fi suficientă.

• Afinele au fost studiate la rozătoare ca o modalitate de a preveni cataracta.

• Ginkgo biloba are proprietati excelente de antioxidanti.

• Cacaoa – antioxidantii naturali din cacao sunt de ajutor. O veste bună pentru iubitorii de ciocolata, proantocianidinele- compusii gasiti in cacao s-au dovedit a reduce riscul de cataracta la rozătoare.

Trtament naturist cataracta