Păstrarea hidratarii înseamnă obținerea de apă suficienta, astfel incat organismul sa poatsa funcționa eficient. Cercetatorii sustin ca un aport suficient de apa poate preveni pielea uscata, dar este devoie de cel puțin 6 – 8 pahare (aproximativ 2 litri) de lichid pe zi, pentru a menține o hidratare corecta.

Există mai multe motive pentru care este posibil să nu fi obtinem suficientă apă pentru a mentine pielea sanatoasa. Orice lucru care ne face sa transpiram foarte mult, cum ar fi exercitarea sau expunerea în soare, ne face să pimerde lichide. Chiar si o banala raceala ne poate deshidrata, mai ales dacă avem o febră, diaree sau vărsături. În astfel de cazuri, poate fi necesar să bema apă chiar in cantitati mai mari pentru a înlocui ceea ce a fost pierdut.

Respectarea unui consum suficient de apa poate fi uneori o corvoada, dar există o serie de moduri diferite de a face treaba mai usoara. Prin pastrarea unei sticle de apa pe birou la locul de muncă sau în mașină ne amintim mai usor si o avem la dispozitie oricand simtim nevoia sa o consumam. Dacă dorim un pic de aroma in apa, putem adăuga o felie de lamaie sau un strop de suc de fructe.

Pentru a ne hidrata corect pielea nu trebuie sa orpim doar la consumul de  apă. Dupa cum afirma si zicala:„suntem ceea ce mancam”, alimentatia joaca de asemenea un rol important.

Următoarele elemente ar trebui sa fie incluse cat mai frecvent in dieta noastra:

Acizii grasi Omega 3 – Pielea noastra are o bariera naturala care ajuta la retinerea umezelii, iar aceasta bariera contine acizi grasi omega 3. Puntem consuma semințele de in, somon si nuci pentru a ne mări aportul de omega 3 si a ne hidrata pielea. Unele cercetări sugerează că alimentele care au vitamina E, în plus față de omega 3, cum ar fi nucile si cerealele integrale, oferă un beneficiul suplimentar pentru piele.

Spanacul – Spanacul nu este util doar pentru a face muschii mari, precum in desenele cu Popeye marinarul. În afară de fatul ca este plin de vitamine, cum ar fi vitamina A (necesara pentru consolidarea pielii), spanacul contine si alti compusi naturali, care – în conformitate cu unele cercetari – ajuta la menținereara sanatatii pielii.

Fructele de padure – Se pare că fructele de padure nu sunt doar gustoase, ele sunt, de asemenea, foarte bune pentru vindecarea pielii. Fructe de padure nu conține numai suc care ajuta la hidratare, ci, de asemenea, si antioxidanti si vitamina C care protejeaza pielea de daune. Antioxidanti si alte substante chimice din fructele de padure opresc deteriorarea celulelor.

Ceea ce mancam se reliefeaza si in aspectul pielii noastre, iar dar dacă dorim să ne păstram acea stralucire sanatoasa, există, de asemenea, unele produse alimentare și băuturi pe care ar trebui să le evitam.

Băuturi care usuca pielea

Alcoolul actioneaza ca un diuretic, ceea ce înseamnă că provoacă corpul producerea de mai multa urina, care ne trimite mai frecvent la baie. Urinatul mai mult decât de obicei ne poate deshidrata prin pierderea de lichid mai repede decât în ​​mod normal. Deci, dacă alegem să consumam alcool, trebuie sa consumam multa apa pentru a înlocui lichidele pierdute.

Despre cofeina s-a crezut mult timp ca  acționeaza ca un diuretic, dar s-ar putea să nu fie așa. Acesta acționează numai ca un diuretic slab, si ar trebui să consumam mai mult de 4-7 cesti de bauturi cu cafeina pe zi, pentru a vedea efectele. Deci, nu trebuie neapărat să renunțam la cafea, dar ar trebui cel puțin să fim conștienți de cât de mult cofeină consumam și ce poate face aceasta pentru pielea noastra. Cofeina se gaseste în cafea, ceai, suc și băuturi energizante, astfel încât putem consuma mult mai multa decat am putea crede.

Daca suntem deshidratati este important sa reducem consumul de cofeina si alcool. Daca pielea nu obtine suficienta umiditate se poate usca. Dacă dorim sa ne hidratam din interior spre exterior, ar trebui sa limitam aceste doua elemente, sau mai mult decat atat, să le eliminam definitiv.

Crema hidratanta cu extract de melc