În lumea sportivilor, creatina este cunoscuta pentru abilitatea sa de a spori puterea si forta. Creatina este unul dintre cele mai bune suplimente pe care atletii le pot folosi. Dar, știați că acest aminaocid are și alte beneficii pentru organism?
Ce este creatina?
Creatina este un compus care conține azot stocat în principal ca fosfocreatina în țesutul muscular,iar restul poate fi găsit ca creatină liberă. În fiecare zi, organismul descompune aproximativ 1-2% din creatina, aproximativ 2 grame, în creatinina, care se elimină prin urină.
De unde obtine corpul nostru creatina? De obicei din pește și carne. Un kilogram de carne de vită cruda conține aproximativ 1-2 grame de creatina. Corpul poate face, de asemenea, aproximativ 1-2 grame de creatina in fiecare zi din aminoacizii glicina, arginina si metionina. Pentru ca surse alimentare de creatina se găsesc în carnea de animal, unele rapoarte indica faptul ca vegetarienii au magazine mai mici de creatina in tesutul muscular decat non-vegetarienii.
Cum imbunatateste suplimentarea cu creatina starea de sanatate?
• Creatina poate creste performanta atletica
Se stie ca aminoacidul creatina poate crește rezistenta la bancul de presa și poate face un atlet mai exploziv. Acest acest lucru s-ar putea traduce cu mai mult respect de sine pentru un sportiv. Iar activitatea fizica in sine este una dintre cele mai bune stimulente naturale ale starii de spirit.
• Creatina poate ajuta metabolismul lipidic
Cercetarea asupra creatinei și metabolismului lipidelor este inca instadiile incipiente. Cu toate acestea, un studiu a constatat că acest aminaocid a ajutat la scăderea colesterolului total și a colesterolului rau. Sperăm că cercetarea viitoare va examina modificarile lipidelor din sange cu suplimentele de creatina.
• Insuficiență cardiacă congestivă
Creatina poate imbunatati unele dintre simptome la persoanele cu insuficienta cardiaca congestiva. Suplimentarea poate îmbunătăți toleranța la efort, air într-un studiu, creatina a imbunatatit functia cardiaca.
• Distrofie musculara
Unele studii indica faptul ca suplimentarea cu creatina poate îmbunătăți puterea și activitățile din viața de zi cu zi la pacientii cu distrofii musculare.

• Boala Parkinson
Studiile efectuate la pacientii cu boala Parkinson la debut indica faptul ca creatina poate ajuta la incetinirea ratei de progresie a bolii. Creatina poate imbunatati, de asemenea, puterea și rezultatele de la terapie fizica la pacientii cu boala Parkinson.
Sfaturi suplimentare pentru a imbunatati starea de sanatate
- Efectuati controalele de rutina și examenele fizice de care aveți nevoie în funcție de vârsta. Medicina preventivă chiar funcționează.
- Luati multivitamineEste aproape imposibil sa se obtina toti nutrientii de care corpul are nevoie pentru nevoile sale individuale, doar din dieta.
- Consumati ulei de pește (Omega 3) sau mănâncati pește gras.
- Mențineti nivelul de stres scăzut.
- Implicati-va intr-un hobby de care sunteti pasionati.
Creatina poate ajuta la construirea un corp armonios. De fapt, acesta este beneficiul cel mai remarcat printre consumatorii de acest supliment. Acest nutrient vă poate ajuta să lucrati mai mult în sala de sport prin furnizarea unui substrat necesar pentru producerea de energie. Atunci cand veti lucra mai mult, veti construi mai multa putere si musculatura. Dar, creatina face mai mult decât sa ajute doar la construirea unui corp puternic, asa cum am detaliat mai sus.
Creatina este de ajutor atunci când încercati să scapati de grasimea corporala
Din moment ce creatina este de obicei menționată ca supliment care ajuta la construirea musculara, ar putea fi benefica si în timp ce se încerca să se reduca grasimea corporala?
În cele mai multe cazuri, se poate beneficia în continuare de creatina în timp ce vă aflați dieta. Având în vedere că scopul principal este de a ajuta la mentinerea intensitatii antrenamentelor, care este o parte importanta atunci când se doreste sa se consume din calorii si sa se elimine din grasime, creatina va ajuta să faceți acest lucru.
Deci, indiferent dacă sunteți încercarea de a construi musculatura sau de apierde grăsime, creatina este un ajutor. Ea poate juca un rol critic în rezinstenta la antrenamente și, prin urmare, conduce la o mai bună construire a masei musculare.
Top 4 motive pentru a utiliza creatina
De ce ar trebui să se ia în considerare suplimentarea cu creatina? Urmariti mai jos cateva dintre motivele cele mai bune.

1. Creșterea intensitatii antrenamentelor se traduce prin mai multa masamusculara
Unul dintre primele motive pentru care aveți nevoie de o suplimentare cu creatina se datorează faptului că va ajuta la creșterea intensitatii antrenamentelor, ceea ce înseamnă că veti atinge un nivel mai ridicat de masa musculara.
Creatina va va permite să munciti din greu în sala de gimnastică, la un moment dat, atunci când in mod normal ar fi trebuit sa reduceti sarcina sau sa o opriti în întregime, astfel încât acest lucru ajută în ceea ce privește construirea musculara intr-un ritm mai alert.
Petru ca masa musculara sa se construiasca, trebuie sa va straduiti in fiecare sesiune de exercitii și apoi sa alimentati organismul cu destule calorii, iar suplimentarea cu creatina face acest lucru foarte posibil.
Persoanele care se luptă pentru a menține un volum suficient în programul lor de antrenament vor fi cei care vor beneficia cu adevărat de suplimentarea cu creatina.
2. O mai buna constractie musculara inseamna o performanta spotiva imbunatatita
Al doilea motiv pentru care suplimentarea cu creatina este benefica, este pentru performantele atletice. Dacă sunteți implicat într-un sport care necesită un tip de activitate “stop and go”, creatina va deveni foarte utila pentru tine.
Aceste tip de activități se va baza în primul rând pe sistemul CP-ATP, astfel încât prin asigurarea unei provizii complete de creatina, vă veti asigura că nu bolborositi după câteva sprinturi.
3. O resinteza mai rapida de ATP este echivalenta cu sesiuni de antrenament mai frecvente
În al treilea rând, creatina va ca permite sa va antrenati la o frecvență mai mare, ceea ce înseamnă, de asemenea, câștiguri musculare mai repid și mai semnificativ.
Cu cat un muschi este stimulat mai frecvent , cu atat mai repede va creste mai mare, cu condiția ca acesta a avut ocazia de a se reface pe deplin după prima sarcină de stres.
Din moment ce creatina ajută la creșterea ratei de recuperare a celulelor musculare, acest lucru înseamnă că nu se cere mult timp total de odihnă între fiecare antrenament.

4. Performanțele mai bune la sprint cressc rata metabolica si pierderea de grăsime

În cele din urmă, ultimul motiv pentru care ar trebui să se ia în considerare suplimentarea cu creatina este pentru că aceast aminoacid ajuta la creșterea ratei metabolismului.
Dacă sunteți în prezent în căutarea unei metode pentru a pierde din grăsimea corporala, trebuie sa stiti ca numarul de calorii arse pe o bază de zi cu zi va avea un impact semnificativ asupra rapiditatii progresului.
Din moment ce sprinturile de formare cardio sunt unul dintre cele mai bune moduri de a impulsiona rata metabolica iar acestea se bazează strict pe ATP ca o sursă de combustibil, suplimentarea cu creatina vă permite să se obtina o performanță mai bună la sprint în timpul fazei de pierdere în greutate.

Six Star Pro Nutrition Creatine X3 - il gasiti la cel mai bun pret in magazinul CaliVita